Hem celebrat aquest trobada i ho a fet amb diferent denominació.

A petició del Sr. Albert Ferrer ha deixat d’anomenar-se Memorial Joan Ferrer i Plaja, sense que això afecti al seu desenvolupament. El punt de trobada s'ha situat, igual com l'any passat, al Rest. Can Ramon de Calonge, des del qual, sense necessitat de creuar grans poblacions, amb el risc que això comporta, podem admirar i gaudir dels paratges del Baix Empordà.

Resumint: la jornada comença com en cada trobada molt aviat, al matí, preparant els estris per atendre als socis i simpatitzants que amb un total de 83, s’han inscrit a esmorzar, dels quals 52 amb les seves muntures participaran en posar una nota de color al envair les carreteres del recorregut amb els seus ginys.

De forma escadussera solen aparèixer ginys de molt petita cilindrada i que compleixin amb els requisits de la trobada, en aquest cas una Gilera 47c.c. molt ben conservada de Sr. José Gutierrez de Palamos i conduïda per el Sr. Juan Gabriel Barbancho que se les veurà de tots colors per poder seguir, però no desisteix  en l’intent i amb molta obstinació ho aconsegueix. Cal anomenar les Ossa, Bultaco 125 cc, la Lube 175c.c. del Sr. Cortes, també  la BMW amb sidecar del Sr. Paco Moreno que per a sorpresa de molts ha donat sensació de bon fer i conduir.

L’itinerari ha transcorregut des de Calonge cap a Romanyà i Llagostera passant per Can Panedes. El tram de revolts que menen cap a Tossa, ha estat d’allò més divertit ja que la comitiva s’ha estirat una mica al augmentar lleugerament la velocitat i ha permès que cadascú anés al seu ritme.

En arribar a la vila de Tossa de Mar on estava previst un reagrupament i parada, per visitar la vila, ai las!!!, s’ha hagut de modificar el recorregut ja que es celebrava una prova maratoniana i la majoria de carrers per poder arribar a l’aparcament de la platja estaven tallats. Després d’intentar prendre la carretera que porta fins a Sant Feliu, s’ha hagut de fer mitja volta i tornar per la mateixa carretera cap a Llagostera, ja que aquesta també estava reservada per als participants a la mitja marató.

De tornada hem tornat a fer un tram de Romanyà per arribar a Santa Cristina d’Aro i Sant Feliu de Guíxols on hem fet una parada de mitja horeta per refrescar la gola.

En acabar el temps de repòs per a les montures i un calor sufocant, sortim direcció Platja d’Aro passant per la platja de Sant Pol de S’Agaró, on el nombrós públic que hi ha a la platja gaudeix amb el pas de tota la comitiva de motos que s’estira com un cuc degut a que el carrer és estret.

El pas per Platja d’Aro cap al voltant de les dues de la tarda, ha provocat força expectació i admiració entre tots els vianants i persones que estaven passejant,  dinant o fent el vermut a les terrasses que hi havia al llarg de tot el passeig.

Conclòs el recorregut, arribem al restaurant amb la sensació del deure complert i les 51 persones que allí estem, sense més preàmbuls ens disposem a donar bon compte del menjar que ens serveixen els XAVI, pare i fill i ajudants del servei.

En acabar es fa un brindis i ens acomiadem fins la propera.

Els col·laboradors de A.M.H.G.

 

Celebrada el passat 19 d'abril a Fornells de la Selva, aquesta matinal ha estat tot un èxit de participació davant de les previsions que hi havia ja que segons l'home del temps havia de ploure pràcticament tot el dia. A les sis del matí hem sentit com descarregava una bona màniga d'aigua, i a partir d'aquí s'han anat produint ruixats intermitents. Aquesta vegada farem el recorregut més curt del que solem fer en d'altres matinals, per exigències del guió ja que l'ajuntament ens ha demanat d'exposar les motos durant unes hores al matí i hem fet uns 64Km.

En arribar al punt de trobada a 2/4 de 8, torna a ploure i trobem a la Núria tota preocupada preguntant-nos si les motos vindran. Li responem que SI i ella pregunta: Vols dir?. Li comentem que els nostres socis i simpatitzants son molt  fidels i de ben segur, potser no tots, però la majoria vindran. Crec que l'hem convençuda i marxa a fer un volt per veure el muntatge de la resta d'activitats que es fan a la Fira una mica més tranquil·la. Els socis Miquel Costa i Roger Banks han cedit algunes de les seves motos per posar-les a la exposició de flors que es fa al local de la Sitja.

Comencem les inscripcions a les 8 en punt i la veritat és que l'ambient estava bastant desanimat, però a mesura que anaven arribant els participants la cosa anava canviant; el colorit, el soroll; com si escampessin els dubtes i així fer una bona matinal. Per un moment sembla que el Sol vol fer acte de presència un parell de vegades. Cosa que aprofitem per fer alguna foto per deixar constància de que així ha estat. De les 60 motos que hi havia inscrites, n'han acudit 52 i la resta de participants que per algun motiu o altre no han pogut assistir, han canviat la moto per el cotxe o han trucat dient que no venien. A mesura que van arribant i una  vegada feta la inscripció, s'aprofiten els intervals d'absència de pluja per fer l'esmorzar ofert pel l'Ajuntament; pa amb tomàquet, carn a la brasa, begudes i cafès. No és fins a 2/4 de 9 que la cosa s'anima i comença a arribar el gruix important de participants amb les seves màquines que van deixant exposades per que la gent les pugui contemplar. Una mica de tot, BMW, Bultaco, Montesa, Vespa, Guzzi, Triumph, Sanglas, Ossa, ...

A les 10 en punt amb una mica de pluja es pren la sortida. Un total de 30 motoristes i alguns acompanyants tots ells ben guarnits per a la ocasió, prenem la sortida direcció a Aiguaviva passant i passant pel lateral de la NII enfilem cap a Mas Llunés. En arribar a Bonmatí deixa de ploure i així continuem el recorregut fins al restaurant La Barca de Sant Julià del Llor on fem una breu parada. El temps ens respecte i durant una estona no descarrega i no és fins que reprenem la marxa, al arribar per al trencant de Mas Llunes que torna a descarregar algun ruixat. En arribar a Fornells, a la hora prevista, deixa de ploure i pràcticament no ho fa durant la resta del matí. D'aquesta manera tant els nostres motoristes com la resta de visitants de al Fira pot gaudir del matí visitant les diferents paradetes i activitats que es fan al poble.

A els 2 en punt ens trobem la majoria de participants que ens quedem a dinar, uns 60, per anar cap al Pavelló on ens han preparat un dinar no només per a nosaltres sinó per a tothom que ha volgut. Comptem més o menys uns 200 comensals que donen compte de les plates de popular a de fideuà i botifarra amb patates. I de postres, un gelat de "Mojito". Amb el cafè final i fent una mica de tertúlia, s'acaba la jornada. Els que volen marxar, s'enduen la moto però encara n'hi ha algun que aprofita per fer un altre tomb per la fira. 

Salutacions La junta de l’AMHG

 

Sense por al fred: 17a Matinal A.M.H.G.

Es pot afirmar que no fa tant fred com altres anys passats quan començàvem la jornada. Anem direcció a Adri, quant passant per la Nestlé el termòmetre exterior ens indica 4ºC negatius a las 7 de mati.

Arribem al Restaurant Can Joan d'Adri i el primer que fem és endinsar-nos al local i en Xevi molt matiner ens ha posat en marxa la calefacció i s’hi esta molt bé. S'organitza tot per quan arribin els assistents a l'esdeveniment estigui tot a punt. Hem observat que en ja ens tenen preparades en les taules, part del que ha de ser un fantàstic esmorzar.

A les 8 del matí, hora de començar les inscripcions només han arribat 3 o 4 socis. Són les 8.30 quan el sol ja comença a escalfar, la natura es desperta i també els nostres socis locals, que com estan més a prop, no tenen cap pressa i arriben més tard de l’habitual. Alguna cosa s'acosta perquè hi ha una fugida de pardals pel camí que condueix al restaurant. El rebombori va en augment i sembla que s'hagin posat tots d'acord i apareixen gairebé tots els que faltaven per arribar. Acabades les inscripcions els “moteros” ja ocupen el seu lloc al menjador i ens llencem a l'atac. Deixem que en Xevi i els seus cambrers ens ataquin amb les seves viandes i sense oposar resistència arribem a les postres i el cafè. Ens hem estès bastant en el temps ja que el recorregut d'avui no revestia cap mena de problema.

Ens disposem a envair les carreteres de l'entorn i ho fem "Non Stop" per arribar a Sant Gregori, i al pavelló polivalent fem una pausa. Cosa que alguns motoristes de Girona i rodalies aprofiten per acomiadar i dirigir-se cap casa i d’altres per prendre algun refresc en un bar proper; al cap d’una estona, els que quedem fem el recorregut que falta per arribar al lloc de partida.

Resum del dia: han participat un total de 74 persones, 45 motos, 4 d'elles no històriques. Cal destacar la Terrot de l'any 1933 del Sr. Joan Casademont i que els admiradors l'han contemplat amb molt de goig, la Narcla 55TC 125 del Sr. Jesus Solà ha estat la que més ha patit ja que en algun tram de pujada el Sr. Agusti Lopez la havia de remolcar i la Norton del Sr.Jordi Rifa a la qual ja ens té acostumats.

Donem les gràcies a les senyores Marcé Vinyes Campolier i Carmen Xargay Crous per fer-se sòcies i així confiar en nosaltres.

 Els col·laboradors de A.M.H.G.

21aDiada del Soci i Ruta de la Tramuntana: Qui  espera desespera!

Arrencàvem la Diada segurs que tindríem una bona remullada, però els pronòstics de vegades no són més que això i així va ser.

Comencem la crònica sense fer ni punyeter cas del temps i anem al que anem, acostar-nos al Rest. Mas-Ullastre situat a prop de Sant Climent de Sescebes. Hi arribem a les set i mitja del matí amb una jornada que es preveu gris tot i que de moment sembla que aguantarà i no descarregarà cap tipus de pluja. Fent un tomb per entre els grups de participants que van arribant, es repeteix la mateixa conversa i tots parlen de si baixar o no baixar les motos dels remolcs. Se'ns ha tirat a sobre l'hora d'esmorzar i molts deixen per última hora la decisió després d'haver gaudit de l'esmorzar que ens tenen preparat en David i família. Així doncs la majoria enfilen cap al restaurant i el primer que es troben sota el porxo exterior, és la taula parada amb els obsequis per lliurar als socis assistents a càrrec de la Isabel i la Esther. Aquest any és un polo de màniga llarga, de color negre. Tot seguit cap a formalitzar la inscripció a l’interior.

Un cop hem acabat d’esmorzar, cal enfrontar-se amb el dilema d'agafar la moto o nó, i l'opinió d'alguns "motards" és deixar-les sobre dels remolcs perquè si plou <ens mullarem> carai, carai <faran la ruta en cotxe>; així d’un total de 52 motos inscrites han sortit i completat la ruta un total de 31; em donen ganes d'enumerar als valents que han decidit enfrontar-se al temps.

Durant el recorregut s'han succeït alguns fets com que en una zona on la pluja era bastant escassa, aquesta corria pels vorals en abundància. Això vol dir que feia poques hores havia descarregat una bona màniga d’aigua.

A la carretera que uneix Port-Lligat amb el cap de Creus a tocar del Mas dels Rabassers de Baix, hi ha uns grans bassals de aigua, que obliguen a anar amb precaució i a circular en fila índia. Quan hem arribat al far del cap de Creus fotia un fred que pelava.

En el retorn ens acostem a Delfià on el matrimoni Banks ens ha obert gentilment les portes de casa seva perquè puguem contemplar i gaudir del treball de restauració que porta a terme. Se'ns ofereix un piscolabis que entra molt bé i fem la foto de grup i tot seguit tornem a envair la carretera amb poques motos i molts cotxes.

Hem de puntualitzar, que la pluja ha respectat als nostres <valents motoristes> només quatre gotes testimonials durant el recorregut d’anada entre Garriguella i la pujada a Pení. Arribem al punt de partida (Rest.Mas-Ullastre) i allà ens ajuntem amb les més de trenta persones que només han vingut a dinar, i gairebé podríem afirmar que la Diada del Soci s'ha convertit en punt de retrobament de socis que no participen assíduament durant les trobades que es fan al llarg de l'any, però ens agrada comprovar que almenys gaudeixen de bona salut (per molts anys).

Els senyors del restaurant s'han acurat en servir un bon àpat i a l’hora de les postres ens han sorprès amb un pastís dedicat a la festa que s'ha celebrat amb molt alegria. Això dóna peu al nostre <presi> a fer un brindis per amb tota la gent de la associació i emplaçar als socis fins la propera trobada si el temps ho permet.

Els col·laboradors de A.M.H.G

 

 

Hem començat aquest any, avantsala del 25 aniversari de l’AMHG amb la tradicional sortida anomenada la Ruta del Carrilet (Especial sidecars).

Aquests vehicles de tres rodes que tan estimats són pels seus propietaris i que tenen cura embadalits pel seu valor mecànic i sentimental. Tristament en van quedant menys però nosaltres no defallim en l'afany de que cada any en puguin vindre més. Com és costum hem iniciat la sortida al Rest. El Cabrit a les 10'30 desprès d’un molt bon esmorzar, dirigint la comitiva cap a Fornells de la Selva; en el poble no hem aixecat molt enrenou, perquè hem passat per una petita variant que ens ha portat directament a l'església on ens aturem per fer la foto de grup amb la Regidora de esports Sra. Lídia Casellas que ens estava esperant i a la què se li fa lliurament de el llibre de AMHG 2014. Tot seguit agafem la carretera direcció a Quart on a la plaça del Carrilet ens espera el Regidor Sr. Juan de Domingo per donar-nos la benvinguda, fer la foto de grup i fer-li lliurament del llibre representatiu. L'arribada dels cinc sides i la cinquantena de motos que els precedeixen ha despertat l'admiració dels curiosos atrets pel retrunyir dels ginys. Un cop acabat el protocol amb ganes de fer carretera ens dirigim cap a Llambilles, Riudellots de la Selva, Sant Andreu de Salou, Caldes de Malavella, Llagostera, des de on les motos s'adrecen a Sant Grau per la GIV-6821, mentre que els sidecars han anat per la C-65 directes a Sant Feliu de Guíxols, on ens hem trobat. Un cop tots en el marc incomparable del Monestir i la Porta Ferrada  iniciem escortats per la guàrdia municipal una "rua" que ens porta pel passeig marítim fins al port i tornada. En el recorregut i ja que els diumenges hi ha mercat cosa que han aprofitat els nostres motards per fer tot el soroll possible amb els seus clàxons per si havia algun transeünt adormit.

Ja de tornada al Monestir tots ben aparcats s'inicia la visita a la part recentment restaurada que es fa per grups no molt nombrosos perquè els guies puguin atendre sobretot els visitants. Un cop finalitzada la visita ens dirigim cap al Teatre, on l'Ajuntament ens ha preparat un esplèndid refrigeri. Tot aquest enrenou ha estat gestionat en tot moment per la Sta. Dolors Segura (Loli); des d’aquí li volem donar les gràcies per la seva voluntat i la seva obstinació perquè les coses surtin cada vegada millor. Ja estem acabant, quan el nostre president Alfons Ortiz, megàfon en mà anuncia que es farà lliurament del llibre de AMHG al responsable del monestir i continuació dels trofeus als pilots que amb els seus sidecars han participat a l'esdeveniment. Hem de destacar la BMW R-75 del any 1943 model Afrika-Korps que el seu propietari en Joan Casademont ha mostrat amb alegria en la seva estrena i la veritat és que ha funcionat molt bé. En Roger Banks amb una Sunbeam amb la que ja ha participat en altres edicions, en Joan Batlle Tarres amb una Vespa 150 S molt ben conservada, en Joan-Hugo Silberman amb una NSU 601TS de 1930 i en Jesus Solà amb l'habitual Nimbus i la bota de vi en el sidecar encara que buida, però per compensar en porta penjada una de cuir amb un xarel·lo molt bo i fresquet que ens hem encarregat de provar.

Es dóna el tret de sortida per procedir al retorn al punt de partida, el Rest. El Cabrit on arribem gairebé sense contratemps. Gairebé un 70% dels socis que han participat a l'esdeveniment es queden al dinar de germanor i degustar el plat estrella "El cabrit al forn". Bon profit. Abans d'acabar el relat vull destacar un fet valerós per part de la Sra. Jorgina Descamps que per primera vegada i amb un Vespino ¡¡si si¡¡ un Vespino ha completat el recorregut amb èxit.

Sols ens queda felicitar als responsables del Rest. El Cabrit i donar les gràcies pel seu suport als ajuntaments de Fornells de la Selva, Quart, Sant Feliu de Guíxols i també a les persones que han controlat els encreuaments de carretera.

Una abraçada a tots els col·laboradors de la junta de AMHG i fins el proper any, el 25 Aniversari, en el que intentarem que la participació de sidecars sigui la més nombrosa de totes les edicions!