El passat 17 d’abril es va portar a terme la 23a Matinal AMHG, coincidint com ja és habitual aquests darrers anys amb la Fira de la Locomoció a Fornells de la Selva. Quina matinal! Excel•lent pel que fa al temps, amb un recorregut de 90 quilòmetres, amb una ruta, espectacular, amb trams molt coneguts i divertits i que hem fet en altres ocasions. D’anada, Mas Llunes, Les Serres, Les Encies i una altra vegada Mas Llunes de tornada cap a Fornells. Quin munt de revolts!
I del temps que us hem de dir, excel•lent també en tot moment, amb un Sol espatarrant i que va obligar a buscar les ombres quan es feien els agrupaments i la parada a Les Planes d’Hostoles. Aquesta última es va aprofitar  per refrescar el “ganyot”, i més d’un també va aprofitar per posar la jaqueta o alguna peça de roba a la motxilla per no passar calor

Pel que fa al resum de participants, les dades són les següents:
Resum de les motos històriques participants: 6 Vespa, 1 Terrot, 8 Bultaco, 5 Montesa, 11 BMW, 3 Guzzi, 1 Triumhp, 4 Ossa, 1 Jawa, 2 Sanglas i alguna que altra moto que no pertanyia a la categoria d’històrica.

En total, 49 motos i 23 acompanyants, amb un total de 88 persones a esmorzar i 58 persones a dinar. Del total de pilots participants, n’hi va haver 8 que no eren socis i alguns d’ells s’estrenava amb nosaltres. Dit en les seves pròpies paraules en acabar la matinal: “m’ho he passat pipa”.

Esperem que els quedin ganes de tornar a participar en alguna de les trobades que falten per acabar l’any.

Salutacions de part del membres de junta i fins ben aviat!

El passat 13 de març varem organitzar la 15a ruta tramuntana. El punt de trobada va ser El restaurant Mas Ullastre. Que us hem de dir de l’esmorzar que ens varen preparar la família Calvo! Complert com sempre, crec que ningú es va quedar amb gana.

En aquesta trobada hi havia inscrites 43 motos entre les que cal destacar a part de les ja habituals BMW, Montesa, Bultaco, Ossa, Vespa, Lambretta, la Triump de Santi Oriol, la NSU Max de Miquel Costa i Margarida Llorà i la Moto Guzzi V65 de Miquel Reyes, i un total de 65 participants a esmorzar, tot i que 5 d’ells no ho varen poder fer per diferents causes. Després de formalitzar les inscripcions, i com sempre A les 10 en punt del matí es va prendre la sortida cap a Cantallops i la Jonquera i després de travessar aquesta població ens varem dirigir cap a La Vajol i agafant la carretera de les mines cap a Maçanet de Cabrenys, varem fer agrupament, parada i foto al mirador situat a la sortida mateix de la Vajol per contemplar les boniques vistes cap de l’Empordà.

Tot seguit, ens dirigim per la GI-503 cap a Darnius, Boadella d’Empordà i Sant Llorenç de la Muga.En aquest bonic poble, amb poc més 230 habitants, fem una parada d’una hora aproximadament. El seu recinte emmurallat d'època medieval destaca pel seu bon estat de conservació, així com la majoria de les cases del casc antic. Passejant pel centre de Sant Llorenç varem poder veure racons molt agradables que formen part de la història del poble. La muralla configurada per les mateixes cases, els tres portals d'accés, diferents torres circulars o de base quadrada ubicades al mig de la muralla, l'església parroquial de Sant Llorenç o el canal de rec que travessa el casc antic pel nord de la muralla on s'hi conserven rentadors públics i també alguns de privats.Amb la Torre Laurentii convertida en Hotel i amb una sínia de més de cinc metres de diàmetre, és un monument nostàlgic a l'aigua, instal·lada al Parc d'en Pep. És una reproducció fidel de la sínia original que va deixar de funcionar fa setanta anys i que permetrà regenerar 60.000 litres d'aigua de la Muga. En un futur es preveu que pugui servir per generar corrent elèctric.

Finalitzada la visita al poble, tornem a engegar les màquines i ens dirigim cap a Terrades, Llers, Els Hostalets i travessant l’antiga carretera de França que surt de Figueres, ens dirigim capa Cabanes,  Masarac i tornada a Ullastre per completar la jornada amb el dinar al que varen participar 57 socis i simpatitzants.

Aquesta vegada el que pateix un ensurt similar al ocorregut en la trobada  del mes de febrer a Josep Ma Crosas, és el soci Francisco Carreras. La seva Bultaco Metralla torna a tenir el mateix problema que fa un parell d'anys en que l'eix del darrera de la moto se li va afluixar i això va fer que la roda quedés clavada emportant-se un bon ensurt. Per sort no va patir cap caiguda i va poder acabar la trobada.

 

El passat 14 de febrer va tenir lloc la 1a matinal del 2016 i 23ena matinal que porta a terme aquesta associació. El punt de trobada va ser al restaurant el Cabrit de Girona i com ja ens tenen acostumats, en Narcís i la Mònica es varen esmerçar en que no faltés de res durant l'esmorzar. A diferència del mes passat, el fred ens va respectar i la nit anterior, només patíem per la pluja.

En aquesta trobada hi varen participar 39 motos i un total de 62 participants dels 66 inscrits, suposem que per causes de grip que en aquesta època és freqüent.El recorregut es va desenvolupar amb tota normalitat tot i l'amenaça que hi havia de pluja i algun tram de carretera era humit i només varem trobar algun bassal en punts concrets.

Tot seguit i continuant per la carretera GI-664 agafem la carretera que porta a Cassà de la Selva per gaudir amb els revolts de Santa Pellaia i és la última recta abans d'arribar a Cassà de la Selva, on en Josep Maria Crosas ens passa a tots com una exhalació amb la seva Bultaco Metralla 250cc, i tot d'una, ens sorprèn amb una frenada que fa que la moto li comenci a anar d'una banda a l'altra de la carretera. Quan aconsegueix parar, ens explica que se li ha clavat el pistó. Ens consta que aquesta no és la primera vegada que li passa això i potser per aquest motiu ha conservat la calma i només ha estat un ensurt. Després de l’agrupament que hem fet a l’entrada de Cassà tornem cap a Girona al Restaurant El Cabrit.