Trobada de cap de setmana! Tornem a Oliana. - 20 i 21 de juny

La jornada comença molt d’hora com és habitual en la majoria de trobades, però especialment en aquesta ja que a dos quarts de set del matí al Passeig de la Devesa el bus ha de recollir a alguns participants i l’equipatge d’altres participants, per anar al restaurant Dachs. A l’alçada de Banyoles, ens creuem amb en Pere Vilas que baixa des d’Olot per portar la bossa de l’equipatge fins a Girona i deixar-la al bus. 

Pujant cap a Ripoll, fa una fresqueta que va molt bé, ja que els temperatures últimament són més elevades que de costum. Una vegada som al trencant del restaurant, prop de les Lloses, ens aturem per  posar les pancartes perquè els participants no passin de llarg. Arribem al restaurant a tres quarts de vuit, muntem la taula per a fer les inscripcions que comencen a les vuit i, com sempre, el gruix important de participants no és fluid fins a quarts de nou, moment en que com ja és habitual es produeix alguna cua per complimentar la documentació. A partir de les nou, toca esmorzar donant bona compta de tot el que ens tenen preparat al restaurant Dachs. 

Havent carregat energia per aguantar fins a l’hora de dinar, els 56 participants repartits entre motos, cotxes i bus, es dona el tret de sortida passant per La Riera de Merlès. Entre els participants cal destacar la participació de Joan Hugo i Elena Silverman que han vingut acompanyats de cinc anglesos i del també francès Michel Sala. En un dels primers agrupaments, entre Gironella i la Plana, es produeix el primer ensurt, però sense conseqüències. Quan ja pràcticament estem aturats, Joan Busquets no posa bé el peu a terra i la moto cau de cantó. Ràpidament tothom dona un cop de mà per posar la moto en posició de marxa, i aquí no ha passat res! Ni pilot ni muntura han sofert cap dany ni desperfecte. 

Des d’aquí ens dirigim cap a L’Espunyola on fem una parada breu per a refrescar el ganyot ja que el calor cada vegada és mes fort i tot seguit cap a Olius per visitar el cementiri modernista excavat en la roca i la cripta de l’església situada a pocs metres. Una vegada finalitzada la visita, reprenem la marxa per adreçar-nos cap a Solsona per que qui vulgui, pugui omplir el dipòsit ja que encara ens queden uns 85 o 90 km abans d’arribar a l’hotel.

Deixem Solsona a l’esquerra per enfilar cap a Lladurs i al començament de l’ascens, ens veiem obligats a fer una parada degut a unes obres, on hi ha un semàfor que dona pas alternatiu als dos sentits de la marxa. Aquesta dura només uns cinc minuts, però a causa del calor sufocant, es fa eterna i sembla que faci mitja hora que estem aturats. Tant bon punt es posa el semàfor verd, enfilem cap a Coll de Jou i durant el primer terç del recorregut, més d’un pateix algun ensurt, sense cap conseqüència, degut a la grava despresa a causa de la nova pavimentació de la calçada. Arribats a dalt toca una breu parada per agrupar totes les unitats ja que l’ascens el fa cadascú al seu ritme Allà dalt mateix, el que vol es pot refrescar, fent cua en una font d’aigües provinents del desglaç de la part alta de les pistes del Port del Compte. 

Una vegada arribats tots el participants, inclòs el vehicle d’assistència conduit per Agustí i ajudat per Lluís Mercader, es continua la marxa cap a Cambrils del Solsonès, gaudint d’una carretera amb uns revolts molt divertits. En aquest tram entre Canalda i Odèn, es poden contemplar les dues immenses cúpules del centre d’ensinistrament d’aus de pressa que acullen exemplars dels xeics dels Emirats Àrabs.  

Una vegada arribats al restaurant Fonda Casanova de Cambrils, toca entaular-nos per dinar. Aquí gaudirem a part d’altres viandes, unes mongetes Ummmh, boníssimes, que per moltes que en mengis no provoquen cap malestar, carn a la brasa amb l'allioli i la resta del menú.

Sembla que la malastrugança ens persegueix en aquest restaurant pel que fa a que alguna moto nova se’n va a terra mentre dinem, ja que la última vegada que hi varem dinar fa uns anys, va ser la Honda acabada d’estrenar de Joan Busquets i aquesta vegada ha estat la Ducati de Carles Pilsa, també acabada d’estrenar. La diferència en els dos casos ha estat que el conductor del vehicle ha tingut el detall d’entrar al restaurant per informar del que havia passat i s’ha fet un amistós entre els dos implicats.

En acabar el dinar, agafem les motos per fer un parell de quilometres i pujar al mirador de Serra Seca des de on es veu tota la plana del Solsonès, una  part del pantà d’Oliana i bona part de la serralada del Cadí Moixeró.

Tot seguit es continua la baixada cap a Oliana per arribar a l’Hotel Cal Petit i, tot i alguna incidència que es va solucionar gràcies a la comprensió i educació dels socis. Després de instal•lar-nos a les habitacions, el grup es divideix i una part visita la col•lecció de motos de Joan Riudalbàs i la resta es queda a l’hotel per gaudir d’un  bany a la piscina o prendre alguna cosa. Al vespre, sopar i a dormir, no sense abans fer algun que altra Gintònic escoltant les aventures de joventut del germà de Joan Riudalbàs, en Ramon.

Diumenge a  2/4 de 8 toc per anar esmorzar i a les 9 en punt s’inicia la marxa cap a Bassella per fer una breu visita al Museu de la Moto i tornar a omplir dipòsits per completar la ruta de diumenge. Alguns participants, degut a les elevades temperatures, opten fer el recorregut sense jaqueta!

El camí de tornada es fa per Solsona, Berga, Borredà, Vilada i arribada al restaurant Dachs per tancar la trobada amb un dinar de germanor, on es varen lliurar per part del president Alfons Ortiz i la resta de membres de junta, els diplomes acreditatius a tots els participants de la seva participació en aquesta 2a Trobada d’alta muntanya i els premis especials següents.

Pilot de més edat – Joan Busquets Puigderrajols

Parella més madureta – Santi Oriol Piferrer i Dolors Vila Carbonell

Pilot més jove – Carles Carbó Lapedra

Parella més jove – Lluís Gratacós Rigall i Mado Casanovas Sabater

Moto històrica més antiga – Francisco Carreras Batllori

Moto de menor cilindrada – Esteva Pararol

Pilot vingut de més lluny – Michel Sala

Felicitats a tots els que vareu participar perquè la ruta és llarga i amb les motos històriques cal ser valent i saber-ne!!!

Gràcies per tot!!

Ah.....i la propera ruta d'alta muntanya us avancem que tornarà a ser a Andorra!!

El passat diumenge 17 de juliol varem fer la 19a matinal a Sant Joan Les Fonts.

Hi varen participar un total de 63 persones de les quals 54 eren socis i unes 40 motos en total. 

A primera hora del matí, com sol passar en aquesta època de l’any, bona temperatura per anar en moto. El calor ja vindrà més tard.

El punt de trobada com és habitual en aquesta trobada, el Restaurant la Font de Grèvol de Sant Joan Les Fonts. Després de fer les inscripcions varem fer un esmorzar de forquilla" per agafar forces pel camí. 

La ruta, genial com sempre, després de sortir del restaurant, ens dirigim cap a Castellfollit de la Roca, Montagut, Tortellà, Argelaguer i Besalú per fer una visita guiada a la Fàbrica de Paper La Confianza situada als afores de Besalú. Aquesta ha estat possible gràcies a que el soci Joan Aumatell hi treballa i ha tingut una durada d’una hora aproximadament. Seguint les explicacions d’un treballador i el mateix Joan hem vist en primer lloc els dos immensos motors de vaixell que generen corrent elèctric per a tota la fàbrica i suposo que a més en surt cap a la xarxa. A continuació ens han explicat el procés que segueix el paper que arriba en uns fardells i es barreja amb aigua per ser triturat en uns grandiosos dipòsits dels que en surt la pasta de paper que posteriorment es farà passar per uns rodets per finalment veure com surt el paper que és enrotllat en unes bobines immenses.

En acabar la visita hem continuat la ruta cap a Palera, Beuda i pujada a al Mare de Deu Del Món, per un vessant nou per a nosaltres ja que sempre havíem pujat per la banda de Cabanelles.

La pujada per Beuda, és més lenta ja que la carretera és més estreta i en algun tram hi ha grava, però és molt divertida.

En arribar a dalt el Santuari, visita obligada a les dependències de Mossèn Cinto Verdaguer, refrescar una mica la gola i gaudir de la magnífica vista des de la terrassa amb un dia clar, de tot el pla de l’Estany, Alta Garrotxa i Alt Empordà.

Seguidament ens varem tornar a posar en marxar per fer la baixada per el mateix camí, encara que alguns espavilats no han volgut fer-la per el mateix lloc i han optat, a mitja baixada, per agafar la carretera que passa per Cabanelles i d’aquí cap a Sant Joan les Fonts.

Una vegada arribats al restaurant, alguns dels participants es varen quedar a dinar i els altres varen marxar cap a casa, però tots molt contents de lo bé que ens ho hem passat.

 

Esperem que hàgiu passat un bon estiu!

Hem celebrat aquest trobada i ho a fet amb diferent denominació.

A petició del Sr. Albert Ferrer ha deixat d’anomenar-se Memorial Joan Ferrer i Plaja, sense que això afecti al seu desenvolupament. El punt de trobada s'ha situat, igual com l'any passat, al Rest. Can Ramon de Calonge, des del qual, sense necessitat de creuar grans poblacions, amb el risc que això comporta, podem admirar i gaudir dels paratges del Baix Empordà.

Resumint: la jornada comença com en cada trobada molt aviat, al matí, preparant els estris per atendre als socis i simpatitzants que amb un total de 83, s’han inscrit a esmorzar, dels quals 52 amb les seves muntures participaran en posar una nota de color al envair les carreteres del recorregut amb els seus ginys.

De forma escadussera solen aparèixer ginys de molt petita cilindrada i que compleixin amb els requisits de la trobada, en aquest cas una Gilera 47c.c. molt ben conservada de Sr. José Gutierrez de Palamos i conduïda per el Sr. Juan Gabriel Barbancho que se les veurà de tots colors per poder seguir, però no desisteix  en l’intent i amb molta obstinació ho aconsegueix. Cal anomenar les Ossa, Bultaco 125 cc, la Lube 175c.c. del Sr. Cortes, també  la BMW amb sidecar del Sr. Paco Moreno que per a sorpresa de molts ha donat sensació de bon fer i conduir.

L’itinerari ha transcorregut des de Calonge cap a Romanyà i Llagostera passant per Can Panedes. El tram de revolts que menen cap a Tossa, ha estat d’allò més divertit ja que la comitiva s’ha estirat una mica al augmentar lleugerament la velocitat i ha permès que cadascú anés al seu ritme.

En arribar a la vila de Tossa de Mar on estava previst un reagrupament i parada, per visitar la vila, ai las!!!, s’ha hagut de modificar el recorregut ja que es celebrava una prova maratoniana i la majoria de carrers per poder arribar a l’aparcament de la platja estaven tallats. Després d’intentar prendre la carretera que porta fins a Sant Feliu, s’ha hagut de fer mitja volta i tornar per la mateixa carretera cap a Llagostera, ja que aquesta també estava reservada per als participants a la mitja marató.

De tornada hem tornat a fer un tram de Romanyà per arribar a Santa Cristina d’Aro i Sant Feliu de Guíxols on hem fet una parada de mitja horeta per refrescar la gola.

En acabar el temps de repòs per a les montures i un calor sufocant, sortim direcció Platja d’Aro passant per la platja de Sant Pol de S’Agaró, on el nombrós públic que hi ha a la platja gaudeix amb el pas de tota la comitiva de motos que s’estira com un cuc degut a que el carrer és estret.

El pas per Platja d’Aro cap al voltant de les dues de la tarda, ha provocat força expectació i admiració entre tots els vianants i persones que estaven passejant,  dinant o fent el vermut a les terrasses que hi havia al llarg de tot el passeig.

Conclòs el recorregut, arribem al restaurant amb la sensació del deure complert i les 51 persones que allí estem, sense més preàmbuls ens disposem a donar bon compte del menjar que ens serveixen els XAVI, pare i fill i ajudants del servei.

En acabar es fa un brindis i ens acomiadem fins la propera.

Els col·laboradors de A.M.H.G.

 

Celebrada el passat 19 d'abril a Fornells de la Selva, aquesta matinal ha estat tot un èxit de participació davant de les previsions que hi havia ja que segons l'home del temps havia de ploure pràcticament tot el dia. A les sis del matí hem sentit com descarregava una bona màniga d'aigua, i a partir d'aquí s'han anat produint ruixats intermitents. Aquesta vegada farem el recorregut més curt del que solem fer en d'altres matinals, per exigències del guió ja que l'ajuntament ens ha demanat d'exposar les motos durant unes hores al matí i hem fet uns 64Km.

En arribar al punt de trobada a 2/4 de 8, torna a ploure i trobem a la Núria tota preocupada preguntant-nos si les motos vindran. Li responem que SI i ella pregunta: Vols dir?. Li comentem que els nostres socis i simpatitzants son molt  fidels i de ben segur, potser no tots, però la majoria vindran. Crec que l'hem convençuda i marxa a fer un volt per veure el muntatge de la resta d'activitats que es fan a la Fira una mica més tranquil·la. Els socis Miquel Costa i Roger Banks han cedit algunes de les seves motos per posar-les a la exposició de flors que es fa al local de la Sitja.

Comencem les inscripcions a les 8 en punt i la veritat és que l'ambient estava bastant desanimat, però a mesura que anaven arribant els participants la cosa anava canviant; el colorit, el soroll; com si escampessin els dubtes i així fer una bona matinal. Per un moment sembla que el Sol vol fer acte de presència un parell de vegades. Cosa que aprofitem per fer alguna foto per deixar constància de que així ha estat. De les 60 motos que hi havia inscrites, n'han acudit 52 i la resta de participants que per algun motiu o altre no han pogut assistir, han canviat la moto per el cotxe o han trucat dient que no venien. A mesura que van arribant i una  vegada feta la inscripció, s'aprofiten els intervals d'absència de pluja per fer l'esmorzar ofert pel l'Ajuntament; pa amb tomàquet, carn a la brasa, begudes i cafès. No és fins a 2/4 de 9 que la cosa s'anima i comença a arribar el gruix important de participants amb les seves màquines que van deixant exposades per que la gent les pugui contemplar. Una mica de tot, BMW, Bultaco, Montesa, Vespa, Guzzi, Triumph, Sanglas, Ossa, ...

A les 10 en punt amb una mica de pluja es pren la sortida. Un total de 30 motoristes i alguns acompanyants tots ells ben guarnits per a la ocasió, prenem la sortida direcció a Aiguaviva passant i passant pel lateral de la NII enfilem cap a Mas Llunés. En arribar a Bonmatí deixa de ploure i així continuem el recorregut fins al restaurant La Barca de Sant Julià del Llor on fem una breu parada. El temps ens respecte i durant una estona no descarrega i no és fins que reprenem la marxa, al arribar per al trencant de Mas Llunes que torna a descarregar algun ruixat. En arribar a Fornells, a la hora prevista, deixa de ploure i pràcticament no ho fa durant la resta del matí. D'aquesta manera tant els nostres motoristes com la resta de visitants de al Fira pot gaudir del matí visitant les diferents paradetes i activitats que es fan al poble.

A els 2 en punt ens trobem la majoria de participants que ens quedem a dinar, uns 60, per anar cap al Pavelló on ens han preparat un dinar no només per a nosaltres sinó per a tothom que ha volgut. Comptem més o menys uns 200 comensals que donen compte de les plates de popular a de fideuà i botifarra amb patates. I de postres, un gelat de "Mojito". Amb el cafè final i fent una mica de tertúlia, s'acaba la jornada. Els que volen marxar, s'enduen la moto però encara n'hi ha algun que aprofita per fer un altre tomb per la fira. 

Salutacions La junta de l’AMHG

 

Sense por al fred: 17a Matinal A.M.H.G.

Es pot afirmar que no fa tant fred com altres anys passats quan començàvem la jornada. Anem direcció a Adri, quant passant per la Nestlé el termòmetre exterior ens indica 4ºC negatius a las 7 de mati.

Arribem al Restaurant Can Joan d'Adri i el primer que fem és endinsar-nos al local i en Xevi molt matiner ens ha posat en marxa la calefacció i s’hi esta molt bé. S'organitza tot per quan arribin els assistents a l'esdeveniment estigui tot a punt. Hem observat que en ja ens tenen preparades en les taules, part del que ha de ser un fantàstic esmorzar.

A les 8 del matí, hora de començar les inscripcions només han arribat 3 o 4 socis. Són les 8.30 quan el sol ja comença a escalfar, la natura es desperta i també els nostres socis locals, que com estan més a prop, no tenen cap pressa i arriben més tard de l’habitual. Alguna cosa s'acosta perquè hi ha una fugida de pardals pel camí que condueix al restaurant. El rebombori va en augment i sembla que s'hagin posat tots d'acord i apareixen gairebé tots els que faltaven per arribar. Acabades les inscripcions els “moteros” ja ocupen el seu lloc al menjador i ens llencem a l'atac. Deixem que en Xevi i els seus cambrers ens ataquin amb les seves viandes i sense oposar resistència arribem a les postres i el cafè. Ens hem estès bastant en el temps ja que el recorregut d'avui no revestia cap mena de problema.

Ens disposem a envair les carreteres de l'entorn i ho fem "Non Stop" per arribar a Sant Gregori, i al pavelló polivalent fem una pausa. Cosa que alguns motoristes de Girona i rodalies aprofiten per acomiadar i dirigir-se cap casa i d’altres per prendre algun refresc en un bar proper; al cap d’una estona, els que quedem fem el recorregut que falta per arribar al lloc de partida.

Resum del dia: han participat un total de 74 persones, 45 motos, 4 d'elles no històriques. Cal destacar la Terrot de l'any 1933 del Sr. Joan Casademont i que els admiradors l'han contemplat amb molt de goig, la Narcla 55TC 125 del Sr. Jesus Solà ha estat la que més ha patit ja que en algun tram de pujada el Sr. Agusti Lopez la havia de remolcar i la Norton del Sr.Jordi Rifa a la qual ja ens té acostumats.

Donem les gràcies a les senyores Marcé Vinyes Campolier i Carmen Xargay Crous per fer-se sòcies i així confiar en nosaltres.

 Els col·laboradors de A.M.H.G.